چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

گروه حوادث: بازیگوشی یک کودک، بزرگترین آتش سوزی تاریخ کالیفرنیا را رقم زد، این کودک اعتراف کرد هنگامی که با کبریت بازی می‌کرد باعث ا یجاد آتش سوزی‌ای شد که از کالیفرنیا تا مرز مکزیک را درنوردید.

به گزارش لس آنجلس تایمز، مأموران پلیس در جریان تحقیقات خود برای یافتن علت آتش سوزی مهیب هفته گذشته کالیفرنیا که درجریان آن آتش منطقه گسترده‌ای از کالیفرنیای جنوبی تا مرز مکزیک را فرا گرفت، با ادعای عجیب کودکی روبه‌رو شده‌اند.

این کودک که به همراه خانواده‌اش به اداره پلیس رفته، ادعا کرده هنگام بازی با کبریت باعث ایجاد این آتش سوزی شده است.

این آتش سوزی مهیب از بعد از ظهر شنبه گذشته، 21 اکتبر، آغاز شد و از مرگبارترین حوادث آتش سوزی تاریخ کالیفرنیا محسوب می‌شود.

در نخستین روزهای این فاجعه، دلایل مختلفی برای آن اعلام شده بود و در حالی که جایزه‌ 250 هزار دلاری برای اعلام خبری درباره آتش افروزان تعیین شده بود، چندین نفر  به اتهام ایجاد حریق عمدی دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفتند، اما اظهارات روز گذشته مسئولان پلیس لس آنجلس این فرضیه‌ها را کمرنگ کرد.

به گزارش پلیس لس آنجلس، متهم اصلی این آتش افروزی کودکی است که درباره مشخصات وی تا کنون خبری اعلام نشده و مسئولان تنها به بیان اینکه او پسر کم سن و سالی است اکتفا کرده‌اند.به گفته آنها، این کودک یک روز بعد از ایجاد آتش سوزی به اداره پلیس رفته و اعتراف کرده هنگامی که به تنهایی در خانه بوده، با کبریت بازی می‌کرده که این موضوع باعث ایجاد نخستین حلقه آتش شده و این آتش به سرعت به مناطق دیگر سرایت کرده است.

بنا به گزارش‌ها،  این حادثه سهمگین‌ترین  آتش سوزی در تاریخ کالیفرنیاست که در آن حداقل 7 نفر جان باختند، بیش از 2هزار خانه تخریب شد و 640 هزار نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شده و حداقل 15 هزار نفر بی‌خانمان شدند.

کد خبر 35465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز